فرهنگی،اجتماعی
هروقت دیدی تنها شدی بدون خدا همه رو بیرون کرده تا خودت باشی و خودش ...
درباره ما

به وبلاگ من خوش آمدید
نویسندگان
لینک های ویژه
پیوندهای روزانه
طراح قالب
ثامن تم
دیگر امکانات

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 179
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1


مطالب اخیر وبگاه

*تفاوت شهادت در راه ولی خدا

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان عضو هیئت امنای دانشگاه هنر با اشاره به «راهبرد‌های عملی مداحان در محرم»، نشان دادن مسیر درست ولایت‌مداری را توسط مادحین خواهر به عاشقان اهل بیت(ع) خواستار شد و بیان داشت: بیان تفاوت‌های شهدای عاشورا با شهیدان صدر اسلام می‌تواند مخاطب را در رسیدن به این مسیر کمک کند، اینکه در کربلا افراد برای اصل ولایت و اطاعت از ولی خدا به شهادت رسیدند، اما در جنگ‌های صدر اسلام مانند احد، بدر، خندق و صفین مسلمانان در راه خدا جان خود را فدا کردند.

 

وی با بیان اینکه یاران اباعبدالله الحسین(ع) داوطلبانه در این راه قدم برداشته‌اند، خطاب به مداحان خواهر گفت: باید بدانید که روضه‌خوان آل عصمت هستید و واقعه عاشورا را بدون هیچ تحریف و انحرافی به مردم انتقال دهید و تفاوت شهادت در راه خدا و ولی خدا برای مردم تبیین کنید.

حجت‌الاسلام پناهیان با اشاره به اینکه شهادت در راه ولی خدا دارای درجه معنوی بیشتری در نزد پروردگار است، ابراز داشت: زیرا این افراد ولی خدا و خدا را در پیشگاه خود قرار داده و با گذشتن از جان خود سعی در زنده نگه داشتن اسلام داشتند.

*راز گریه حضرت زینب(س) در خداحافظی از امام حسین(ع) در روز عاشورا

وی در ادامه به بیان مصداقی تبیین تفاوت یاران امام حسین(ع) پرداخت و گفت:‌ باید بدانیم که وداع حضرت زینب(س) با امام حسین(ع) خداحافظی یک برادر و خواهر نبوده که پیش از 1400 سال توانسته اشک عاشقان خود را سرازیر می‌کند. این خداحافظی جدایی یک عبد از امام زمانش است، جایی که حضرت زینب(س) فرصتی برای فدا شدن در راه ولی خدا ندارد و از این کار منع شده، به همین خاطر است که اشک‌ها جاری می‌شود، زیرا یک بنده نمی‌تواند جان خود را برای ولی زمانش فدا کند.

 

مشاور رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها خواستار تلفیق شعور با شور حسینی توسط مداحان اهل بیت(ع) شد و خاطرنشان کرد: مداحان باید در محرم از اشعار آئینی که وقایع عاشورا را به درستی بیان کرده است استفاده کنند و در کنار آن عشق به شهادت، ایثار، از خود گذشتگی و اطاعت از ولایت مداری شهیدان کربلا را به مردم منتقل کنند.

وی با بیان اینکه شناخت اصل کربلا فرهنگ مهدویت را به دنبال خواهد داشت، ادامه داد: باید توجه داشت که در جبهه دشمن مسأله ولایت مردم وجود داشت و افراد از یزید و عبیدالله بن زیاد اطاعت کورکورانه داشتند، علت اینکه آن‌ها مطیع باطل شدند، این بود که هر انسانی هنگامی که از ولی زمان خویش اطاعت نکند، در نهایت مطیع دشمنان خدا می‌شود.

 

* مهم‌ترین رسالت مداحان اطلاع رسانی نهضت امام حسین(ع) به نسل امروز است

در ادامه حجت‌الاسلام علی اکبر داراب کلایی جانشین نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه در شرایط کنونی رسالت مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) به مراتب سخت‌تر شده است، اظهار داشت: مهم‌ترین رسالت آن‌ها اطلاع رسانی نهضت امام حسین(ع) و پیروانش به نسل امروز است.

وی با اشاره به تلاش‌های امام سجاد(ع) و حضرت زینب(ع) برای زنده نگه‌داشتن فرهنگ عاشورا، افزود: انتقال پیام عاشورا کار هر کسی نیست، بنابراین لازم است که مداحان با شناخت کامل از وقایع عاشورا بهترین مسیر را برای انتقال پیام‌های این نهضت انتخاب کنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







مربوط به موضوع : <-CategoryName->
نویسنده علی زارع مهرجردی در سه شنبه 30 مهر 1392 |

طراحی و کدنویسی قالب : علیرضاحقیقت - ثامن تم

Web Template By : Samentheme.ir

موضوعات مطالب
آرشیو مطالب
پیوندهای وبگاه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان فرهنگی،اجتماع





برچسب‌ها